Läsutmaningar 2009

Jag har letat upp ett antal utmaningar som jag vill vara med på under 2009. På LibraryThing hittade jag 999Challenge där man ska läsa 9 böcker i var och en av 9 olika kategorier. Det kategorier jag funderat ut är:


  1. Andra världskriget
  2. Böcker som ligger på Bokus topplista för skönlitteratur i pocket
  3. Barn-och ungdomsböcker
  4. Riktigt gamla klassiker
  5. Prisade författare:  Nobelpriset 
  6. World Citizen Challenge
  7. Oöversatt: Tyska & franska
  8. SF & Fantasy
  9. Bokcirkelböcker

Jag har precis räknat ut att jag läste 79 böcker under andra halvåret 2008, så 81 böcker på ett år bör ge mig gott om tid att läsa annat även om en del av kategorierna ovan är rejält utmanande för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0