Läsutmaning 2009 - reviderad 090104

Jag har letat upp ett antal utmaningar som jag vill vara med på under 2009. På LibraryThing hittade jag 999Challenge där man ska läsa 9 böcker i var och en av 9 olika kategorier. Det kategorier jag funderat ut är:


  1. Andra världskriget (9 böcker)
  2. Böcker som ligger på Bokus topplista för skönlitteratur i pocket (9+ böcker)
  3. Barn-och ungdomsböcker (9 böcker eller mer)
  4. Riktigt gamla klassiker (5 böcker) + Klassiska kvinnor (6 böcker)
  5. Prisade författare:  Nobelpriset (5 + 5 böcker)
  6. Politik: World Citizen Challenge (7 böcker) + Political History Challenge (4 böcker)
  7. Oöversatt: Tyska (5 böcker) + Franska (4 böcker)
  8. SF & Fantasy (9 böcker)
  9. Bokcirkelböcker (9+ böcker)

Som det ser ut just nu innehåller enbart utmaningar mer än 9x9 böcker, blandat fakta och skönlitteratur. Så långt möjligt tänker jag läsa böcker jag redan äger, men till vissa kategorier konner jag köpa eller låna böcker. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0