Fergus Crane av Paul Steward & Chris Ridell

"Fergus Crane" hämtade jag från barnens del av bokhyllan, som ett led i min strävan att läsa mer av barnens böcker. Boken har lite mer text än en nybörjarbok och det är roliga illustrationer på varje sida. Den passar för barn i lågstadieåldern som behöver mer att bita i men ännu inte orkar med böcker helt utan bilder.
 
Från bokus.com: "Ett spännande äventyr tar sin början när Fergus Crane måste resa över Smaragdhavet för att rädda sina vänner som har kidnappats av pirater och förts bort till den avlägsna Eldsön. På färden får Fergus hjälp av sin sedan länge försvunne farbror Theo, en bevingad häst och tre märkliga pingviner ... "

Boken var en trevlig och jag kommer säkert köpa uppföljaren (som kommer i vår) till mina barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0