Tröstaren av Karin Wahlberg

Det här sjätte boken om kirurken Verionika Lundborg och som vanligt dör folk. Den här gången är det en kvinna på väg från en tjejträff som blir skjuten i buken. Hon överlever visserligen attacken och verkar återhämta sig bra efter operationen, när hon plötsligt hittas död i sin säng. Är det Veronika som klantat sig vid operationen eller finns det en mordiskare förklaring? Inbakat i detta får vi läsa om Veronikas och de inblandade poliserna och sjukhuspersonalens privata och jobbmässiga bekymmer och glädjeämnen.

Tröstaren gick snabbt att läsa, så snabbt att jag måtte hoppat över vissa sidor. Helt plötsligt dök det nämligen upp ett namn man förväntades känna igen som jag aldrig sett förrut. Trots detta var jag väldigt nöjd med boken och framför allt de trevliga huvudpersonerna och de spännande inblickarna i sjukhusvärlden och dess intriger. Jag har inte läs alla tidigare delar i serien men nu är jag jättesugen att fylla i luckorna.

Kommentarer
Postat av: Therese

Nu såg jag att Bokus hade uppdaterat topplistan för januari. Oj, blir många nya böcker för min del ser jag! Men det blir kul! Har ju en hel månad på mig! Tröstaren är ju med ser jag så du har ju redan averkat en åtminstone. Jag har redan läst Låt den rätte komma in och Tusen strålande solar så dem kan jag stryka iaf! Vi hörs! Kramis

2009-01-08 @ 11:17:27
URL: http://theresans.blogg.se/bokblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0