Dimmornas lek

"Dimmornas lek" av Kate Morton är nu utläst. Den var riktigt bra! Passar alla som gillar beskrivningar av England före och efter första världskrigen och livet hos fina familjer och tjänstefolk. Det är även en fin skilldring av en väldigt gammal människas minnen av sin ungdom.

En annan sak som jag gillade var att den beskrev första världskriget, ett krig som jag tycker är väldigt bortglömt. Det finns en hel del böcker som skilldrar det glada tjugotalet, eller depressionen på trettiotalet, men just fasorna under första världskrigen känns ganska bortglömda. Andra världskrigen är så väldigt uppmärksammat att det tagit över helt  och moderna krigsskådeplatser (som Afganistan och mellanöstern) har också uppmärksammats en hel del. Jag får se om jag kan hitta fler skilldringar från den tidsperioden att sätta upp på min att-läsa-lista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0