Utmaning Barn- och ungdomsböcker

Jag köper böcker till mina barn och även en del ungdomsböcker till mig själv, men de som barnen väljer är jag ganska dålig på att läsa. Jag tycker att det är en förälders ansvar att läsa de böcker barnet läser och se de tv-program och filmer barnet ser och provspela (eller titta på) de spel som barnet spelar, om inte annat så för att kunna föra meningsfulla diskutioner med barnet, och jag är som sagt ganska dålig på att hänga med i barnens läsning. För denna utmaning räknas inte bilderböcker eller böcker för nybörjarläsaren, utan det måste vara kapitelböcker eller s.k. högläsningsböcker. 

Jag har också hittat en passande utmaning: 
Childhood Favourites Reading Challenge 
Här ska man läsa minst 5 böcker man älskade som barn. På min lista står:

  1. Den hemlighetsfulla trädgården
  2. Mio, min Mio
  3. Den fjortonde bruden
  4. Häxtävlingen
  5. Tordyveln flyger
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0